Wednesday, October 2, 2013

Fabrik lycra - tips & guide membeli online

Assalamualaikum, kenapa tiba-tiba kami nak cerita pasal fabrik lycra ni? Rasanya bagi peminat tegar shopping online ni cukup arif, sekarang ni memang trend lycra. Jubah, dress, skirt, seluar, banyak lah pakaian yang datang dari jenis fabrik ni.

Tapi jangan anda ingat setiap yang 'claim' produk mereka itu dari lycra sama, kerana kain jenis ini ada yang berbeza-beza, dari segi kualiti juga ketebalan dan kecantikan flow pada kain. Serious, tak tipu.

Jangan risau, sekiranya anda sendiri tidak mahir dalam pemilihan kain ini, anda cuma perlu soal siasat sikit-sikit je untuk memastikan anda tidak terbeli baju dari kain lycra yang kurang bermutu, sini kami nak share tips sikit, harap membantu anda :) silakan baca ya.

1)Antara soalan yang mudah - Tebal atau nipis ? Biasanya yang kurang berkualiti agak nipis dan mudah menampakkan susuk tubuh, kalau tebal agak tinggi kos nya tapi inshaAllah berbaloi.

2)Berat atau tidak? Penting untuk kain itu material nya berat agar flow atau jatuhnya terletak serta cantik. Jika tak berat, risau2 teriup angin nanti...gurau je

3)Lycra asli atau campuran? Jika anda cerewet dengan jenis kain, anda mungkin ingin ambil tahu jenis lycra yang digunakan, terdapat lycra cotton, lucra spandex dan macam-macam. Soalan ini sesuai jika anda memang ada meminati satu2 jenis lycra.

4)Stretchable atau tidak? Jangna ingat semua kain lycra stretchable. Ada yang kurang memeri kerana ia lycra campuran. SOalan ini sesuai jika anda mencari jenis memeri atau tidak, bergantung pada individu.

OKay sedikit tips pada hari ini, hope helps a bit. Thank you for dropping by.

1 comment:

Nieza Man said...

Thankss for the info..sy pn klau lycra kna tau dulu lycra yg tebal dan berat atau nipis kn..thanks for the tips..
Http://blognzashare.blogspot.com

Kami Lebih updated di FB, Please LIKE us :)